Copyright 2021. Ahram Jeong all rights reserved.

http://www.ahramjeong.com/files/gimgs/th-44_237A4979-2web.jpg
http://www.ahramjeong.com/files/gimgs/th-44_237A5641web.jpg
http://www.ahramjeong.com/files/gimgs/th-44_237A5888_web.jpg
http://www.ahramjeong.com/files/gimgs/th-44_237A6034web.jpg
http://www.ahramjeong.com/files/gimgs/th-44_237A5659 copy copy.jpg
http://www.ahramjeong.com/files/gimgs/th-44_05web.jpg

Peer to Peer, Woman to Woman
디지털 비디오, 휴지, 나무 구조물, 2017-2018

이 작업은 젠더 폭력과 혐오 범죄와 같은 일련의 사건들을 거치면서 감시와 불안의 공간이 된 공중화장실 구조를 가져와 젠더 위계적 응시에 저항하는 개인들의 온오프라인 시도들을 연결하는 잠재적 협력 공간을 제시한다. 공간 안쪽에 투사된 영상은 SNS상의 정보를 단서로 서울의 여러 화장실을 찾아가 구멍들을 휴지로 막은 흔적을 스캐닝하는 기록이다. 그리고 불법촬영을 방지하기 위해 여성들이 휴지를 사용해서 화장실 안의 구멍들을 막는 행위를 가져와, 비치된 휴지와 간단한 지시문을 통해 관객에게 개인 보호의 잠재적 협력자로서 비치된 휴지를 사용하여 벽의 구멍들을 막아주기를 요청한다. 공간 바깥쪽 모니터의 영상들은 젠더 위계적 감시에 대응하는 익명적 개인들의 행위 기록들을 초소형카메라의 특정 시점으로 재촬영하여 제시하는 아카이브다. (갑옷과 탈을 쓴 채 피켓을 든 시위자의 유투브 비디오, 화장실에서 마스크를 쓰고 찍은 인증샷, 그리고 공공 장소에서 특정 피켓과 마스크를 쓴 채 정체화를 거부하는 여성들의 시위 영상과 사진 기록을 포함한다.)


Peer to Peer, Woman to Woman
Digital videos, toilet paper, wood structure, 2017-2018

The installation Peer to Peer, Woman to Woman, while evoking the cubicle structure of a public restroom (which has become a space of anxiety and surveillance, namely through a series of events based on gender violence and hate crimes), presents a space for potential collaborations by multiplying the contact between individuals who resist the gendered gaze that monitors one’s body in both offline and online spaces. The projected video inside the installation is produced by scanning the holes in the stalls of a women’s public restroom that are blocked by toilet paper. Inside the installation the audience is asked to ‘block the holes with toilet paper’ to become potential collaborators in reciprocal care for an individual, by appropriating the acts of the women who fill the holes inside the public restrooms with bits of toilet paper in order to protect themselves and other users from suspected hidden cameras, illegal filming and photography. From a point of view of miniature camera, the monitors on the outside wall of the cubicle structure show the refilming of existing documentation of anonymous individuals' actions against the gendered, monitoring gaze. (Existing documentation is culled from various sources, including YouTube video documentation of public demonstrator in full armor with mask and picket sign, photographic evidence depicting the wearing of mask in a public restroom, video and photography of public protesters wearing masks and picket signs protesting against identification/profiling.)